НЕМАЄ ГРОШЕЙ – БІДА! Є ГРОШІ – З’ЯВЛЯТЬСЯ І ПРОБЛЕМИ!

09.01.2004 р.

Як відомо, у  затвердженому на 2004 рік Державному бюджеті України на заходи, пов’язані з розселенням та облаштуванням депортованих кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України, передбачені 40 млн. гривень, в тому числі 36,0 млн. капітальних вкладень. 

Зрозуміло, що запланований на 2004 рік обсяг витрат є  набагато меншим, ніж реальні потреби, пов’язані з облаштуванням депортованих, тому вкрай важливим залишається  реальне забезпечення в поточному році повного і рівномірного фінансування передбачених Державним бюджетом України  витрат на вказані  цілі.

Досвід 2001 – 2002 років свідчить про те, що завдання, пов’язані з облаштуванням кримських татар та осіб інших національностей, провалюються саме тоді, коли асигнування на поточний рік розписуються нерівномірно, а якщо вже говорити відверто, коли переважна частина коштів закладається на останні місяці бюджетного року. Така хибна практика приводила до того, що реальне фінансування заходів, пов’язаних з облаштуванням кримських татар становило в 2001 рік  –  83%  (недофінансоване 6,5 млн. гривень), 2002 рік  –  73,7% (недофінансоване 10,7 млн. гривень).

Тільки двічі за весь період процесу повернення та облаштування кримських татар та осіб інших національностей  де-факто повністю були виділені передбачені Держбюджетом України ресурси на ці цілі – у 2000 и 2003 роках.

Але незважаючи на позитивні зрушення в 2003 році у справі облаштування депортованих, яких було досягнуто виключно завдяки рівномірного розподілу  асигнувань у минулому році, у пропозиціях Міністерства фінансів на 2004 рік знову закладений вкрай розбалансований розподіл асигнувань Державного бюджету України на заходи, пов’язані з розселенням та облаштуванням кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України.

Так, на першу половину 2004 року передбачено виділити тільки  4 093,0 тис. гривен, що складає 10,23% (!) від запланованого на рік,  однак на другу половину року – 35 907 тис. гривен, або 89,8%  від запланованого на рік, з яких переважна частина  – 21 008 тис. гривен (52,5%  від запланованого на рік) віднесена аж на останній квартал поточного року.

Не забуваймо також, що у 2004 році буде визначатися 60-річчя трагічної депортації кримськотатарського народу з Криму. Відповідно до розпорядження Президента України Л.Д.Кучми від 15.09.2003 р.  № 286/2003-рп в Україні з метою вшанування пам’яті жертв депортації створено Організаційний комітет з підготовки та проведення заходів, пов’язаних з 60-річчям депортації. Головою Оргкомітету призначено Прем’єр-міністра України В.Ф. Януковича.

Тому, пропозиції Міністерства фінансів України щодо такого розбалансованого  розподілу асигнувань Держбюджету України  є, м’яко кажучи,  просто незрозумілими  з точку зору нормальної логіки.

Виходячи з такого стану речей, народний депутат України, перший заступник Голови Меджлісу кримськотатарського народу  Рефат Чубаров  9 січня 2004 року звернувся з відповідними листами до Прем’єр-міністра України В.ф. Януковича та віце-прем’єр-міністрів України Д.В. Табачника та М.Я. Азарова з проханням не допустити затвердження  такого розподілу асигнувань Держбюджету України, яке може привести до зриву виконання у 2004 році програми облаштування кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України. 

На думку народного депутата Рефата Чубарова, яку він висловив у згаданих листах, більш оптимальним  щодо розподілу асигнувань є пропозиції, підготовлені Державним комітетом України  у справах національностей та міграції (нижче ми  надаємо у формі таблиці “Аналіз пропозицій Міністерства фінансів України   і Державного комітету України у справах національностей та міграції щодо розпису асигнувань Державного бюджету України на 2004 рік по  коду 5321040  “Розселення та облаштування кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України”). 

Під час зустрічі з віце-прем’єр-міністром України  Д.В. Табачником, яка відбулася в цей же день, були також обговорені інші  питання, пов’язані  з кримськотатарською проблемою.

ЦІДКТ – ІНФОРМ

   

Аналіз пропозицій
Міністерства фінансів України
і Державного комітету України у справах національностей та міграції
щодо розпису асигнувань Державного бюджету
України на 2004 рік
по  коду 5321040

“Розселення та облаштування кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України”

Місяць, квартал, півріччя, рік

Розпис
асигнувань на 2004 рік,
що запропонована Міністерством фінансів України

у %  до асигнувань,
передбачених у Держбюджету України на 2004 рік

Асигнування,
  які були виділені у відповідному місяці 2003 року

Розпис
асигнувань на 2004 рік, що пропонується
Державним комітетом України у справах
національностей та міграції

1

2

3

4

5

Січень

303,8

0,75%

483,3

1 055,0

Лютий

303,8

0,75%

3 640,5

3 666,0

Березень

303,9

0,76%

3 640,5

4 268,0

ВСЬОГО
НА I КВАРТАЛ 2004 РОКУ

911,5

2,28%

7 764,3

8 989,0

 

Квітень

710,2

1,77%

5 018,1

5 806,8

Травень

1 845,8

4,61%

5 018,1

4 310,6

Червень

625,5

1,60%

5 018,2

4 456,6

ВСЬОГО
НА II КВАРТАЛ 2004 РОКУ

3 181,5

8%

15 054,4

14 574,0

 

ВСЬОГО
НА I ПІВРІЧЧЯ 2004 РОКУ

4 093,0

10,23%

22 818,7

23 563,0

 

Липень

2 700,0

6,76%

2 018,2

3 880,0

Серпень

7 021,3

17,6%

4 518,3

2 979,0

Вересень

5 177,6

13,0%

4 518,2

2 988,0

ВСЬОГО
НА III КВАРТАЛ 2004 РОКУ

14 898,9

37,25%

11 054,7

9 847,0

 

ВСЬОГО
НА 9 МІСЯЦІВ 2004 РОКУ

18 991,9

47,5%

33 873,4

33 410

 

Жовтень

5 976,1

15%

4 321,5

3 160,0

Листопад

7 641,3

19%

4 321,4

2 982,0

Грудень

7 390,7

18,5%

483,7

448,0

ВСЬОГО
НА IV КВАРТАЛ 2004 РОКУ

21 008,1

52,5%

9 126,6

6 590,0

 

ВСЬОГО
НА II ПІВРІЧЧЯ 2004 РОКУ

35 907

89,8%

20 181,3

16 437

 

ВСЬОГО
НА 2004 РІК

40 000,0

100%

43 000,0

40 000,0