Про затвердження Програми розселення та облаштування
депортованих кримських татар та
осіб інших національностей, які повернулися в
Автономну Республіку Крим на постійне
проживання, на період до 2005 року
Кабінет Міністрів України постановляє:
- Затвердити Програму розселення та облаштування депортованих кримських
татар та осіб інших національностей, які повернулися в Автономну Республіку Крим на постійне проживання,
на період до 2005 року (далі — Програма), що додається. - Міністерству фінансів, Міністерству економіки та з питань європейської
інтеграції, Державному комітетові у справах національностей та міграції, Раді міністрів Автономної
Республіки Крим під час формування проектів Державного бюджету України та бюджету Автономної Республіки
Крим передбачати в межах реальних можливостей бюджету, починаючи з 2003 року, кошти на здійснення
заходів Програми. - Державному комітетові у справах національностей та міграції, Державному
комітетові з будівництва та архітектури, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів
Автономної Республіки Крим разом із заінтересованими органами місцевого самоврядування щороку визначати
поточні завдання з виконання заходів Програми та забезпечувати контроль за їх виконанням. - Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції, Міністерству
закордонних справ, Державному комітетові у справах національностей та міграції, Раді міністрів Автономної
Республіки Крим вжити додаткових заходів для розширення зовнішньоекономічних зв’язків з країнами-донорами,
міжнародними організаціями та фондами з метою надання допомоги в облаштуванні депортованих кримських
татар та осіб інших національностей, які повернулися в Автономну Республіку Крим.
Прем’єр-міністр України |
А. КІНАХ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 травня 2002 р. № 618
ПРОГРАМА
розселення та облаштування депортованих кримських татар
та осіб інших національностей, які повернулися в Автономну
Республіку Крим на постійне проживання, на період до 2005 року
Ця Програма спрямована на розв’язання соціально-економічних, політико-правових і культурно-освітніх проблем, пов’язаних з поверненням на історичну батьківщину
депортованих кримських татар та осіб інших національностей (далі — репатріанти), і визначає пріоритетні завдання органів виконавчої влади щодо їх розселення та
облаштування.
Протягом 1991 — 2002 років на постійне проживання в Автономну Республіку Крим і місто Севастополь повернулося майже 250 тис. репатріантів, більшість з яких компактно
проживає у місті Сімферополі та у Сімферопольському районі (відповідно 23,6 та 20,2 тисячі), у Бахчисарайському, Білогірському, Джанкойському, Кіровському, Красногвардійському та Ленінському районах розселено понад
110 тис. осіб.
Станом на 1 січня 2002 р. було забезпечено житлом 145 тис. (55,8 відсотка)репатріантів. Для їх облаштування побудовано 2299 тис. кв. метрів житла, у тому
числі за рахунок індивідуального будівництва — 1969 тис. кв. метрів.
Для індивідуального житлового будівництва репатріантам було відведено 45964 земельні ділянки, з яких забудовано 19098 (41,5 відсотка), у стадії незавершеного
будівництва перебуває 21866, решта ділянок не освоюється.
За минулі десять років на капітальне будівництво для облаштування репатріантів було витрачено 673,4 млн. гривень, що дало змогу побудувати 330 тис. кв. метрів
житла, 3 школи на 940 учнівських місць, прокласти 548 кілометрів водопроводів, 1056 кілометрів ліній електропередач, 94 кілометри доріг, 33 кілометри
газопроводу та ввести в експлуатацію інші об’єкти соціально-культурної інфраструктури. Загальна вартість об’єктів незавершеного будівництва на 1 січня
2002 р. становила понад 90 млн. гривень.
Проте місця компактного проживання репатріантів забезпечені електроенергією тільки на 85 відсотків, водою — на 60 відсотків, лише близько 5 відсотків мають дороги з
твердим покриттям, практично відсутні мережі водовідведення, потребують подальшого розвитку системи транспортного сполучення, телефонізації та
радіофікації.
У зв’язку з тим, що землі для розселення репатріантів відводилися без проведення відповідних інженерних вишукувань, деякі з них потрапили в зону впливу
небезпечних природних процесів (зсуви, підтоплення тощо).
Вирішення питань, пов’язаних з розселенням та облаштуванням репатріантів, потребують узгодженості дій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в
Автономній Республіці Крим, свідчать про низьку їх ефективність, що викликало потребу в розробленні цієї Програми.
Основні завдання Програми:
фонду, а також дотримання вимог до збереження довкілля;
морських берегів;
покриттям;
належного комплексу соціально-культурної інфраструктури.
Пріоритетними
напрямами виконання Програми є:
територіальних ресурсів, інженерної інфраструктури та відповідного коригування містобудівної та
землевпорядної документації;
рахунок їх власних коштів, а також за рахунок централізованих капітальних вкладень; завершення
розпочатого будівництва житла та збільшення питомої ваги житла, що придбавається для репатріантів;
завершення у 2002 році електрифікації місць компактного проживання репатріантів, у 2004 році — спорудження
об’єктів водозабезпечення, у 2005 році — будівництва інших об’єктів інженерної інфраструктури;
закладів насамперед з кримськотатарською мовою викладання та закладів охорони здоров’я (фельдшерсько-акушерські пункти).
Фінансування заходів цієї Програми передбачається здійснювати за рахунок
коштів Державного бюджету України та бюджету Автономної Республіки Крим. За рахунок виділених коштів
плануються також видатки на утримання мережі соціально-культурних закладів, надання допомоги
індивідуальним забудовникам, компенсацію витрат на переїзд та перевезення багажу, відшкодування витрат
на проживання в гуртожитках, постачання питної води, підготовку фахівців для пріоритетних галузей
економіки та соціально-культурної сфери, фінансування національно-культурних та інших заходів,
спрямованих на задоволення соціальних і культурних потреб репатріантів.
Для забезпечення виконання основних завдань цієї Програми передбачається здійснити такі заходи:
інфраструктури у місцях компактного проживання репатріантів.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції, Мінфін, Мінекономіки,
Державний комітет з будівництва та архітектури.
2005 рік.
житлових будинків (квартир) загальною площею близько 117 тис. кв. метрів.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація, Держкомнацміграції
Мінфін, Мінекономіки.
2005 рік.
будівництвом житлових будинків.
Держкомнацміграції,
Мінфін, Мінекономіки.
2002— 2003 роки.
для розселення репатріантів.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація.
Постійно.
репатріантів загальною протяжністю 78 кілометрів.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація, Держкомнацміграції,
Мінфін, Мінекономіки.
2003 рік.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції,Мінфін,
Мінекономіки.
2002—2005 роки.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції, Мінфін,Мінекономіки.
2002—2005 роки.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції, НАК “Нафтогаз” України,
Мінпаливенерго, Мінфін, Мінекономіки.
2002—2005 роки.
покриттям до місць компактного проживання репатріантів.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції, Мінфін,
Мінекономіки.
2005 рік.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції, Мінекономіки, МОН.
2005 рік.
проживання репатріантів.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції, Мінфін,
Мінекономіки, МОЗ.
2005 рік.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим.
2004 рік.
кримських татар та осіб інших національностей, і здійснення належного їх фінансування.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Держкомнацміграції, Мінфін.
2002—2005 роки.
закладів та закладів культури у місцях компактного проживання репатріантів.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація,
Мінфін, Мінекономіки,
МОН, Мінкультури.
2005 рік.
заходів, спрямованих на виконання цієї Програми, а також на утримання мережі соціально-культурних
закладів, надання допомоги індивідуальним забудовникам, компенсацію витрат на переїзд та перевезення
багажу, відшкодування витрат на проживання в гуртожитках, постачання питної води, підготовку фахівців
для пріоритетних галузей економіки та соціально-культурної сфери, фінансування національно-культурних
та інших заходів, спрямованих на задоволення соціальних і культурних потреб репатріантів.
Держкомнацміграції,Мінфін,
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
Севастопольська міськдержадміністрація.
2002—2005 роки.
Додаток
до Програми
ПРОГНОЗНІ ОБСЯГИ
фінансування Програми розселення та облаштування кримських татар та осіб
інших національностей, які повернулися в Автономну Республіку Крим на постійне проживання,
на період до 2005 року
Джерела фінансування |
Усього капітало-вкладень, млн. гривень |
Обсяги будів-ництва |
2002 рік |
2003 рік |
2004 рік |
2005 рік |
||||
введення в експлу-атацію (в дію) |
капітало-вкладення, млн. гривень |
введення в експлу-атацію (в дію) |
капітало-вкладення, млн. гривень |
введення в експлу-атацію (в дію) |
капітало-вкладення, млн. гривень |
введення в експлу-атацію (в дію) |
капітало-вкладення, млн. гривень |
|||
Усього |
267,3 |
|
|
50,5 |
|
64,3 |
|
69,8 |
|
82,7 |
Державний бюджет України |
197,4 |
|
|
40 |
|
46 |
|
50 |
|
61,4 |
Бюджет Автономної Республіки Крим |
69,9 |
|
|
10,5 |
|
18,3 |
|
19,8 |
|
21,3 |
Житлове будівництво, |
103,2 |
94458 |
28847 |
22,4 |
19298 |
24,4 |
21130 |
26,8 |
25183 |
29,6 |
у тому числі: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України, кв. метрів |
69,5 |
61783 |
17516 |
15,5 |
13048 |
16,6 |
13677 |
17,4 |
17542 |
20 |
Бюджет Автономної Республіки Крим, кв. метрів |
33,7 |
32675 |
11331 |
6,9 |
6250 |
7,8 |
7453 |
9,4 |
7641 |
9,6 |
Комунальне будівництво — усього |
136,9 |
- |
- |
18,8 |
- |
32,9 |
- |
36 |
- |
49,2 |
у тому числі: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України |
108,5 |
- |
- |
17,9 |
- |
22,7 |
- |
28 |
- |
39,9 |
Бюджет Автономної Республіки Крим |
28,4 |
- |
- |
0,9 |
- |
10,2 |
- |
8 |
- |
9,3 |
мережі електропостачання, кілометрів |
4,7 |
78 |
68 |
4,1 |
10 |
0,6 |
- |
- |
- |
- |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України, кілометрів |
4,6 |
77 |
67 |
4 |
10 |
0,6 |
- |
- |
- |
- |
Бюджет Автономної Республіки Крим, кілометрів |
0,1 |
1 |
1 |
0,1 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
мережі водопоста-чання, кілометрів |
54,9 |
529,5 |
90 |
8,6 |
190 |
19,9 |
200 |
20,4 |
49,5 |
6 |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України, кілометрів |
49,8 |
474,5 |
85 |
8,4 |
140 |
15 |
200 |
20,4 |
49,5 |
6 |
Бюджет Автономної Республіки Крим, кілометрів |
5,1 |
55 |
5 |
0,2 |
50 |
4,9 |
- |
- |
- |
- |
мережі газопостачання, кілометрів |
29,7 |
322 |
37 |
3,5 |
46 |
4,2 |
67 |
5,9 |
172 |
16,1 |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України, кілометрів |
20,9 |
219 |
35 |
3,2 |
30 |
2,7 |
34 |
3 |
120 |
12 |
Бюджет Автономної Республіки Крим, кілометрів |
8,8 |
103 |
2 |
0,3 |
16 |
1,5 |
33 |
2,9 |
52 |
4,1 |
дороги з твердим покриттям, кілометрів |
28 |
178,7 |
17,7 |
2,5 |
35 |
5,2 |
43 |
6,6 |
83 |
13,7 |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України, кілометрів |
18,1 |
116,2 |
15,2 |
2,2 |
20 |
2,9 |
21 |
3 |
60 |
10 |
Бюджет Автономної Республіки Крим, кілометрів |
9,9 |
62,5 |
2,5 |
0,3 |
15 |
2,3 |
22 |
3,6 |
23 |
3,7 |
мережі каналізаційні, кілометрів |
19,6 |
182 |
1 |
0,1 |
30 |
3 |
31 |
3,1 |
120 |
13,4 |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України, кілометрів |
15,1 |
137 |
1 |
0,1 |
15 |
1,5 |
16 |
1,6 |
105 |
11.9 |
Бюджет Автономної Республіки Крим, кілометрів |
4,5 |
45 |
- |
- |
15 |
1,5 |
15 |
1,5 |
15 |
1,5 |
Будівництво шкіл |
15,8 |
5 |
2 |
6,6 |
1 |
3,8 |
1 |
3,3 |
1 |
2,1 |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України |
10,8 |
3 |
1 |
4,5 |
1 |
3,8 |
1 |
2 |
- |
0,5 |
Бюджет Автономної Республіки Крим |
5 |
2 |
1 |
2,1 |
- |
- |
- |
1,3 |
1 |
1,6 |
Будівництво фельдшерсько-акушерських пунктів |
3,2 |
8 |
- |
0,1 |
2 |
0,9 |
4 |
1,4 |
2 |
0,8 |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України |
1,6 |
4 |
- |
0,1 |
2 |
0,9 |
2 |
0,6 |
- |
- |
Бюджет Автономної Республіки Крим |
1,6 |
4 |
- |
- |
- |
- |
2 |
0,8 |
2 |
0,8 |
Будівництво інших об¢єктів |
8,2 |
|
- |
2,6 |
- |
2,3 |
- |
2,3 |
- |
1 |
з них: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет України |
7 |
|
- |
2 |
- |
2 |
- |
2 |
- |
1 |
Бюджет Автономної Республіки Крим |
1,2 |
|
- |
0,6 |
- |
0,3 |
- |
0,3 |
- |
- |